Re: EXT3

W liście z czw, 10-01-2002, godz. 13:02, Robert Litwiniec pisze:

> reiserfs - na duza ilosc malych plikow - duza szybkosc. czyli jakis
> spool na newsy czy squida.
> ext3 - gdy zalezy na spojnosci danych, a nie na szybkosci [;)]
> w reiserfs zdarza sie tak, ze po crashu systemu niby jest ok, ale w
> jakims pliku nagle pojawia sie smiecie.
> raz w domku tak mi system nie chcial wstac - smiecie sie zapisaly w
> /etc/modules (/ byl na reiserfs).
> teraz mam / na ext3 i dziala [:)]
Hmm... mialem ostatnio taki efekt (po naglym padzie zasialania), ze
Xy nie chcialy sie uruchomic, wiec 'telinit 1' a potem
fsck.reiserfs --rebuild-tree na kazdej partycji
co sie okazalo: w /tmp/lost+found znalazlem pliki o lacznej wielkosci
rownej wielkosci partycji /tmp ;-)

Ale do rzeczy... Dodalbym jeszcze, ze partycje reiserfsa mozna nie tylko
powiekszac (zreszta 'w locie', bez odmontowywania), ale i zmniejszac
(ale trzeba odmontowac). Natomiast ext2resize dziala tylko na
odmontowanych partycjach. To sie przydaje szczegolnie w polaczeniu
z LVMem ;-)

Pozdrawiam
				Grzegorz Prokopski