Re: ssh 1.2.3-9.4

baton napisal:
> Zainstalowalem sobie ssh 1.2.3-9.4 korzystajac apt w Debianie 2.2r4. Po
> zrobieniu audytu bezpieczenstwa Nessus pisze ze ta wersja ssh jest
> podatna na atak pozwalajacy hakerowi wykonywac rozne komendy. Mam wiec
> pytanie - czy to Nessus sie myli czy wersja ssh zassana za pomoca apt
> jest dziurawa?

Prawodopodobnie wynika to z nietypowej (genialnej!) polityki poprawiania
bledow w stabilnych wersjach Debiana.  Zamiast robic upgrade do nowszej
wersji pozbawionej bledow, co mogloby spowodowac utrate kompatybilnosci z
innymi pakietami, backportuje sie poprawki do stabilnej wersji programu.
Oznacza to, ze stabilne dystrybucje Debiana zawieraja wersje pakietow znane
powszechnie jako dziurawe, ale z poprawionymi bledami.

Polecam lekture:
    zless /usr/doc/ssh/changelog.Debian.gz
(analogicznie w przypadku innych pakietow)

Ergo: Nessus sie myli, bo sprawdza wersje programu, a nie faktyczna obecnosc
dziury.

Pozdrawiam,
    Michal Trojnara