Re: swap partycja + migracja systemu

27 grudnia 2002 16:25:56 skazi@pocztowy.net pisze:

spn> 2. Przenoszę się na nowy twardy dysk :) i jestem ciekaw czy można w
spn> jakiś sposób przenieść zainstalowanego debiana z starego dysku na nowy
spn> bez ponownej instalacji i konfiguracji wszystkiego od początku.
spn> Chyba gdzieś o czymś takim czytałem ale nie pamiętam gdzie

Mając dysk IBM DTLA307030 przeżyłem takie przenosiny wiele razy. :)
Spartycjonowany nowy dysk podmontowywałem sobie gdzieś (np. /mnt) i
pod Midnight Commanderem kopiowałem wszystko, poza /proc. Aby /proc
miał szanse zainstnienia na nowym dysku należało mu stworzyć katalog na
nim (/mnt/proc). Następnie zamieniałem dyski miejscami, to znaczy nowy
dysk lądował jako hda, stary jako hdc. W BIOSie nakazałem startu z hdc
i przy LILO: wpisałem linux root=/dev/hda1 - czyli startuje jądro ze
starego dysku ale jako główny system plików montuje nowy. Teraz
przyszedł czas na zainstalowanie lilo na nowym dysku, czyli wydanie
polecenia lilo. Pozostaje tylko reboot i odpięcie starego dysku mając
Debiana przeniesionego na nowy.
Oczywiście można poradzić sobie bez mc, ale trzeba pamiętać aby
kopiowanie uwzględniało wszystkie atrybuty plików (cp -a). Gdyby dysk
miał bardziej złożoną strukturę, to trzeba po kolei montować partycje
i kopiować na nie to, co powinno się tam znaleźć a na głównym systemie
plików pozakładać odpowiednie katalogi - mountpointy. Jeżeli docelowy
dysk ma mieć inną strukturę niż stary, np. /home który do tej pory był
na / a od teraz ma być na oddzielnej partycji, to trzeba odpowiednio
zmodyfikować fstab i lilo.conf na nowym dysku jeszcze przed zmianą (to
znaczy wtedy, kiedy nowy dysk podpięty jest jeszcze jako dodatkowy).

Miłej zabawy :)

--
Bartłomiej Krajewski
bartek@kozanostra.org