Re: IPTABLES

on Fri, 27 Dec 2002 15:01:10 +0100 Maciej Paszta <paszczi@go2.pl> wrote:

> Nie to jest komp mojego kumpla, to co napisalem bylo troche niescisle. Nie moge sie polaczyc jak daje zeby blokowalo hosty, ake i tak moj kumpel moze sie laczyc. Znacie moze jakies podreczniki do iptables.
tak:
man iptables

ja robie tak

-najpierw wpuszczam wszystkie pakiety z ip (ew MAC) mojego kompa
iptables -A INPUT -s mój_IP -j ACCEPT
iptables -A INPUT -m mac --mac mój_MAC -j ACCEPT

-potem robisz co chcesz np:(fragment wyjścia z iptables-save)

-A tcp-in -p tcp -m tcp --dport 20 -j ACCEPT
-A tcp-in -p tcp -m tcp --dport 139 -j ACCEPT
-A tcp-in -p tcp -m tcp --dport 80 -j ACCEPT
-A tcp-in -p tcp -m tcp --dport 21 -j ACCEPT

-to samo z udp i możesz dać
iptables -P INPUT REJECT

rezultat:
sam masz wszędzie dostęp a pozostali tylko do portów, które otworzyłeś

Masz dość płacenia prowizji bankowi ?
mBank - załóż konto
http://epieniadze.onet.pl/mbank