Re: Pytanko o priorytety w systemie

Nastał dzień: Mon, 23 Dec 2002 23:24:54 +0100
gdy Adrian Siemieniak <sauron@rpg.pl> napisał/ła to:

> Mam pytanko odnosnie priorytetow (wlasnie sobie skopalem plytke bo
> system zaczal czyscic swap i mkisofs nie dostarczyl danych na czas
> ;)).
>
> a) Czy mozna przy starcie ustawic priorytet jedynie przez nice --20
> task (czy jeszcze jakos inaczej)
> b) czy mozna jakos userowi nadac uprawnienia do uzywania nice --20 bez
> dawania go +s lub sudo
>
> chodzi tutaj bardziej o logistyczna czesc i jakies ciekawe pomysly ;)
> - a ja ide googlowac - Hejka!

Zamiast priorytetów polecam łatki na jądro w stylu preemptible
(wywłaszczalne) albo low latency. Jeśli chcesz mieć to wszystko razem i
bezproblemowo polecam łatkę ck:
http://members.optusnet.com.au/ckolivas/kernel/

Bardzo dobra na desktop - mogę skanować moim Plustekiem P12, słuchając
mp3 i bezproblemowo włączając np. mozillę. Mam 196RAM. Polecam!

cayco