XFree 4.2.1, Gatos, Radeon 8500LE, Xvideo - jak to zmusić do działania?

Widzę, że uruchomienie XV na Radeonie 8500 to droga przez mękę.

Może ktoś już z sukcesami ją przeszedł i zna jakiś, w miarę prosty
sposób na zgranie ze sobą Debiana unstable i Radeona 8500?

Co dla mnie stanowi problem?

XFree 4.2.1 (takie jest w Sidzie).
Niestety na http://gatos.sf.net/ nie znalazłem nic na temat driverów
dla 4.2.1 (są tylko dla 4.2.0 i 4.3).

Google skierowały mnie na PLDowego RPMa z driverami Gatos dla XF86
4.2.1, co sugerowałoby, że z CVSu projektu Gatos da się jakoś te
drivery wyciągnąć.

Przejrzałem CVS i nic interesującego nie znalazłem (ale ja nie
orientuję się zbyt dobrze w CVSie), więc pytanie brzmi:
Jak znaleźć tam odpowiednie drivery?

Chyba, że jest jeszcze prostsza metoda?

--
Jacek Politowski  [rallypl.te@m.olsztyn]