squid vs fpp

Witam
Od pewnego czasu jestem szczesliwym :) posiadaczem debiana woody.
Lacze SDI, mala siec lokalna.
W celu przyspieszenia otwierania stron (wizual) zainstalowalem squida.
Drugim powodem byla walka z kazza 2. Obecnie wszystko jest wporzadku, w powiazaniu z shaperdem i ipchainsem od Pawelka L. (thx) kazza zostala ujarzmiona, stronki chodza szyciej (powiedzmy).
Okazalo sie jednak ze z niewiadomych mi przyczyn nie da sie obecnie zagrac w zadna gre fpp online.
Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu, moze ktos sie spotkal z podobna sytuacja. Siedze i czytam dokumentacje i kombinuje ze squidem ale zadnych rezultatow nie osiagam. Pomozcie prosze...
Zdesperowany :)
Piotr C.