Re: udostepnianie polaczenia internetowego

On Wed, Nov 27, 2002 at 10:11:35PM +0100, Ruf10 wrote:
> on Wed, 27 Nov 2002 19:27:43 +0100 "Piotr Piwko" <afrodyta85@go2.pl>

> (...)
>
> jeśli chcesz mieć dostęp do sieci lokalnej z B to w A musisz skompilować
> jąderko z obsługą ethernet bridge do tego prawdopodobnie potrzebujesz
> maskarade żeby pakiety z B wyszły na internet jeśli chodzi o most to
> polecam bridge-stp-howto

Bridge w takim ujeciu to raczej armata na komara.
Ogolnie rzecz biorac szukasz NAT i maskarady.
Bardziej szczegolnie to poczytaj IP-Masquerade-HOWTO (www.tldp.org)
A taki quickstart (dla kernela 2.4), to:
1) kompilujesz kernel mastepujacymi rzeczami (albo ladujesz odpowiednie moduly):

	  [*] Network packet filtering (replaces ipchains)
	    IP: Netfilter Configuration  --->
	      <*> Connection tracking (required for masq/NAT)
	      <*>   FTP protocol support
	      <*>   IRC protocol support
	      <*> IP tables support (required for filtering/masq/NAT)
	      <*>   Connection state match support
	      <*>   Full NAT
	      <*>     MASQUERADE target support

2) wlaczasz IP Forwarding w kernelu:

	echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

3) ustawiasz odpowiednie regulki iptables

	iptables -A FORWARD -i <zewn interfejs> -o <wewn interfejs> -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
	iptables -A FORWARD -i <wewn interfejs> -o <zewn interfejs> -j ACCEPT
	iptables -t nat -A POSTROUTING -o <zewn interfejs> -j MASQUERADE

i juz. moglem o czymstam zapomniec, ale grubsz rzecz biorac to jest wlasnie tak. jeszcze raz plecam IP-Masquerade-HOWTO

pzdr koniu