Re: Duze obiazenie systemu (codziennie rano)...

    Witaj!

> Cron uruchamia dwie takie rzeczy:
>  - checksecurity, który porównuje obecny stan suidowych plików z
wczorajszym

Czyli jesli dobrze kombinuje to są to pliki ktore maja prawa root'a lub sa
wykonywane z prawami root'a, tak?
A wiec ta operacja jest wykonywana w celu utrzymania bezpieczenstwa serwera.
A co sie dzieje
jesli stan biezacy suidowanych plikow rozni sie od stanu z dnia
poprzedniego?

>  - updatedb, który aktualizuje listę plików dla polecenia locate

To rozumiem w pelni :)

> Żadna z nich nie jest niezbędna. Ale czasem się to przydaje. Tylko tyle.

Zerknąłem na Twoją stronkę. Widze, że zajmujesz sie rowniez bezpieczeństwem
systemow komputerowych.
Potrzbuje odpowiedzi na pytanie na ile krytyczna (potrzebna) jest praca
skryptu checksecurity
w moim systemie?

> U mnie jest to w /etc/cron.daily/find i /etc/cron.daily/standard (nie
> pamiętam jak było w potato, ale pewnie podobnie).
> Znajdź sobie i wykomentuj.

Oki. Jakby co to tak zrobie :)

> PS: Zacznij się zabierać powoli za aktualizację do woody'ego.

Juz zaczalem sie przymierzać do Woody'ego (zassalem 8 plyt ISO :)
 Juz niedlugo... :D

Ps.
Wielkie dzieki za odpowiedz!

Sl@eR