Problemy z X-ami, czyli o wyższości Debiana :-)

Witam.

Testuję komputer Celeron 1,7 GHz + ASUS P4B266 + 256MB DDR + NV GeForce2. Po
zainstalowaniu Debiana 3.0 "Woody" komputer działa bardzo dobrze (no, może
nie licząc braku obsługi 'apm'), zarówno w trybie konsolowym jak i w X-ach,
natomiast Knoppix, będący w końcu oparty o Debiana, mogę uruchomić jedynie w
trybie tekstowym (runlevel 2). Podczas uruchamiania X-ów komputer zawiesza
się 'na twardo'. Nie działa absolutnie nic (żadne tam Alt+Ctrl+F1,
Alt+Ctrl+Backspace itd.). Próbowałem ładować XFree z różnymi sterownikami:
nv, fbdev, vesa, i nic nie pomaga. Po prostu czarny ekran i koniec. Niestety
nie mogę sprawdzić w pliku .xerrors, gdyż jest on zapisywany w ramdysku,
który oczywiście znika po restarcie.

Czy ktoś ma pomysł, co się dzieje, lub ewentualnie jak to sprawdzić?

Z góry dzięki
Roman