Re: Skanowanie portow

Dnia pon 18. of November 2002 12:20, Pawel Kowalski napisał:
> Jest cos takiego co się śmiesznie nazywa - prewencja.

Więc pozamykajmy WSZYSTKICH na całej planecie w więzieniach (łącznie ze
strażnikami) - będziemy mieć 100% pewność, że na wolności nie zostanie
popełnione żadne przestępstwo! :) To dopiero prewencja! Albo - prewencyjnie
zamknijmy dostęp do naszych serwerów z Internetu. O! W Polsce (w
przeciwieństwie do np. Chin) obowiązuje zasada, że winę należy udowodnić -
czyli to TWÓJ obowiązek dowieść, że skanujący chciał się włamać (czyli
wykazać, że miał niecne intencje).

> Dzieki temu i ja i moja przyszła żona spimy spokojnie, bo nie strace pracy
> przez zignorowanie kogos "bo może się tylko rozglądał"

No fakt - za zbędną panikę jeszcze nikogo niestety nie zwolnili. A tak na
marginesie - wygląda na to, że parę razy byłem "włamywaczem", bo nmapem
sprawdzałem, jakiej maści jest jakiś serwer bo siał mi pakietami po łączach.
:> Dzięki Bogu, że nie byłem w Twojej sieci, bo pewnie miałbym już wizytę
Smutnych Panów(tm) ;)

Miłego dnia

Paweł Mirończuk
(MCNE/CNI/LCE)