Re: Powazna dziura w systemie.

On Fri, 15 Nov 2002, Jakub Ambrożewicz wrote:

> Montowanie noexec nic nie daje, jeśli user ma możliwość /lib/ld*.so
> Tu niezbędna jest kombnacja alpejska: grsecurity zdaje się pozwala na
> określenie ścieżek w których są programy możliwe do uruchomienia, i
> użytkowników którym się nie ufa.
Dziala to w ten sposob, ze okresleni uzytkownicy (nalezacy do okreslonej
grupy) moga uruchamiac wylacznie programy znajdujace wie w katakochach
nalezacych do roota bez mozliwosci zapisu dla userow.

> Lids i selinux zapewne też.
> Ale co w przypadku, gdy serwer służy programistom?

Wtedy mozna mis problem.
Najlepszym wyjsciem jest przypaczowac jajko i miec swiety spokoj, chociaz
z tego co wiem to odpowiednio skonfigurowane jajko z openwallem lub
grsecurity jest odporne na atak.

pozdrawiam
--
mirek