Re: Exim open relay c.d.

On Thu, Oct 31, 2002 at 02:32:59AM +0100, Mikołaj Menke wrote:
> No spoko wszystko ok poza tym, ze po pierwsze wpis host_accept_relay =
> 127.0.0.1:192.168.5.* nie powoduje, ze wszyscy z sieci lokalnej moga
> wysylac. Musze wszystkie adresy wpisac recznie!

Byłoby naprawdę super, gdybyś zamiast pisać co Ci przyjdzie pierwszego
do głowy, sprawdził gdziekolwiek w manualu co tak naprawdę w tym miejscu
należy wpisać.
Zresztą akurat w przypadku host_accept_relay nawet nie musisz szukać
w manie, informacja jest kilka linijek wyżej w domyślnym exim.conf
w Debianie:
# host_accept_relay = my.friends.host : 192.168.0.0/16

Czyli podsieci zapisujemy w notacji siec/prefix, u Ciebie będzie
192.168.5.0/24.

> Poza tym drugi problem to jest taki, ze co mam zrobic w sytuacji gdy
> ktos chce wyslac poczte z nieznanego mi hosta (zalozmy, ze poszedl do
> znajomego i skorzystal tam z jakiegos programu pocztowego)? Przeciez nie
> moge sledzic skad kto wysyla.
> Pozostaje chyba tylko autoryzacja, ale to juz nastepny problem ktorego
> nie moge rozgryzc.

Tak. Robienie open relay jest mocno niezalecane.
Z drugiej strony ten ktoś nie musi korzystać z Twojego serwera SMTP.
Jeśli poszedł do znajomego to wielce prawdopodobne, ze znajomy już ma
jakiś tam serwer wpisany (zwykle od swojego providera) i nie trzeba
tego zmieniać.

Poza tym jest kilka innych metod wysłania maila bez uciekania się
do SMTP AUTH:
- zalogować się przez ssh i wysłać z shellowego MUA,
- zainstalować jakiegoś webmaila i obsługiwać pocztę przez WWW.

Wanted

--
Windows 2000: A reliable comprehensive and integrated operating system
              platform delivering seamless interoperability, scalability,