Re: poczta w linuksie...

On Fri, Oct 25, 2002 at 09:07:20AM +0200, jedensen wrote:

> polecam qmail - bezpieczny, prosty i latwy w konfiguracji MTA

postfix, qmail, zaraz ktoś z sendmailem wyjedzie :)

standardowo z Debianem zapewne masz zainstalowanego exima - mały,
prosty, łatwy w konfiguracji - odpalasz z roota "eximconfig",
odpowiadasz na parę pytań i działa.

Z mailerów pod X-y polecam Sylpheed-Claws :)

U siebie mam system skonfigurowany tak (dodam iż jestem jego jedynym
userem):

Sylpheed-claws pobiera pocztę z zewnętrznych kont via POP3/IMAP
exim wysyła pocztę na zewnątrz bez uzycia smarthosta (opcja nr 1 w
konfigu)

Całość działała mi zacnie (teraz nie działa zacnie bo maszyna jest bez
netu).

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz
mailto: marcin<at>amiga<dot>pl