Re: coffee

Nastał dzień: Thu, 26 Sep 2002 15:13:21 +0200 (CEST)
gdy Mirek Grochowski <mgroch@taxis.immt.pwr.wroc.pl> napisał/ła to:

> Uwaga, temat malo debianowy.
>
> W sieci dostepne jest coffee-howto opisujace jak za pomoca komputera z

Jest też większe HOWTO (albo o większych rzeczach) coś jak Home-Electric albo coś podobnego - niestety nie pamiętam adresu ;-( i gdzieś mi się zapodziało...

> portem rownoleglym uruchomic ekspres do kawy, mozna tez oswietlenie do
> akwarium zapewne (i o to chodzi). W howto opisany jest uklad
> elektroniczny i instrukcje niezbednych do napisania drivera. Ale ja
> niestety nie znam C. Wiec moje pytanie jest nastepujace. Czy ktos z
> grupowiczow zastosowal opisana tam metode? Lub czy ktos wie cos o jakims
> sofcie, ktory by sie do tego nadal.

Soft nie soft, warto napisać samemu - "program" do włączania akwarium będzie miał z 10 linijek - wszystko sprowadza się do ustawienia stanu portu czyli łopatologicznie: ustawia się odpowiednią maskę tak że na druciku pod który mamy podłączony układ będzie stan logiczny 1 lub 0 i popłynie (lub nie) 5V (prąd stały). Ja tego nie robiłem ale kumpel, który o linuksie niewiele wiedział (a o C jeszcze mniej) zrobił taki programik bez problemu. Polecam Serial-Programming-HOWTO czy jak to się nazywa.

cayco