Re: problem z polaczeniem

On Wed, 25 Sep 2002, mun wrote:

> to co sie powtarza przy kazdym boocie:
>
> dhclient: bound to 10.0.4.27 -- renewal in 231 seconds.
                                             ^^^
231 sekund to zaledwie niecałe 4 minuty. Niby z Twojego opisu wynika, że
to dekonfiguruje się szybciej, ale może jednak coś w tym jest.

> a ten lease-time w dhclient.conf ustawic poprzez
> lease {
>   option dhcp-lease-time xxxx
> }
> ???

Spójrz na swój /etc/dhclient.conf, masz tam (zapewne wykomentowane)
send dhcp-lease-time 3600

Odkomentuj. 60 minut chyba pozwoli sprawdzić, czy to to?

Listo, czym moje rozumowanie jest słuszne? Nie mam dużego doświadczenia z
dhcp, u siebie stawiałem i serwer i klientów - wszystko działa. Ale tak
naprawdę wiem tylko tyle, ile wyczytam w manualach...

> (wydaje mi sie ze to nie to bo w slacku chodzi bez problemu...)

W slacku mogłeś po prostu mieć inne defaultowe pliki konfiguracyjne.

A tak w ogóle, poczekaj, aż interfejs Ci padnie, ale zanim zrobisz
/etc/rc.d/init.d/networking restart, uruchom ifconfig i sprawdź, jak
wygląda interfejs, sprawdź tabelę rutingu, itp., żeby sprawdzić, co tak
naprawdę się psuje. Wyślij jakiś output na listę, to może ktoś wpadnie na
lepszy pomysł.

Pozdrawiam,

Adam