problem z dns'em w poddomenie ...

Witajcie.

Potrzebuje szybko pomocy :(
Walcze juz pare godzin i nie moge znalezc przyczyny.
Topologia:

Tak bardzo krotko i najwazniejsze:
NET - pulbicIP->server1 z masq,dns domeny, firewall ----- serwer2 z
masq,firewal ---- radio(WLAN) ---- serw3 z masq --- [ tutaj nie
dzialajacy dns ]

Rozchodzi sie o serwer 3 (i jego prywatna domene)
/etc/bind/named.conf
poza defaultowymi z instalatora (strefy lokalne mam):
 zone "a.lokalna.ghnet.pl" {
       type master;
       file "/etc/bind/db.a.lokalna.ghnet.pl";
 };

Jaki NS wpisac w  db.a.lokalna.ghnet.pl ? Zwykle pisze sie tu adres
publiczny serwera DNS bo on jest autorytatywny a w tym przypadku co
bedzie?

chodzi mi o uzyskanie odpowiedzi z localhosta (po zaloowaniu sie na niego)
mam cos takiego:

server3# nslookup
> server 194.204.159.1
Default server: 194.204.159.1
Address: 194.204.159.1#53
> www.tpnet.pl
Server:         194.204.159.1
Address:        194.204.159.1#53

** server can't find www.tpnet.pl: SERVFAIL

# ping www.tpnet.pl
ping: unknown host www.tpnet.pl

ruch po IP jest bez zarzutu.

Teraz pytania:
1. czy na serwerze 1 trzeba koniecznie cos dopisyac by dns dziala w
strefie 3 (nta na koncu) ?
2. dlaczego nie dziala mi to z localhosta ? (co mam wpisac w /etc/resolv
? adres prywatny serwera1, adres publiczny serwea1, czy adresprwy/publ
serwera 3 a moze cos innego ?
/etc/resolv.conf
nameserver tut.aji.p.ktorego serwera ?

3. jezeli TDL serwera 1 to server3.firma.pl
strefa wewnatrzena za 1 serwerm to local.firma.pl
to jaka moge wziac nazwe strefyza serwerem 3 ? (moze byc a.local.firma.pl
?)
4. Co innego wartaloby zrobic ?

Pozdrawiam,
Marcin.