"apt-get source" sciezki, manipulacja sciagnietymi zrodlami

czolem

jak to jest z tym apt-get source?
czy mozna gdzies ustawic aby sciagal zrodla zawsze w to samo miejsce, np. /usr/src? u mnie jest tak, ze zrodla sciagane sa do katalogu biezacego, czyli laduja czasem w /root
a mnie sie to nie podoba (chocby dlatego, ze nie mam duzego /).

po drugie, czy sciagniete zrodelka mozna kasowac bezkarnie?
chodzi mi o to, czy jest to taki sam przypadek jak z apt-get install
kazdy zainstalowany pakiet musi byc wywalony przez remove, poniewaz system bedzie mial wpisy nie odpowiadajace aktualnemu stanwi rzeczy nie spotkalem sie z komenda przekazywana do apt-get, ktora usuwa skopiowane z netu zrodla, kasuje wiec je recznie. chcem wiedziec czy dobrze robiem :)

pozdr.
--
szaleniec?!! jaki szaleniec?!!
tysiące szaleńców!!!!