Polskie znaki

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem debiana 2.2. Nie bardzo się orientuję jeszcze jak sprawić by mój system wyświetlał poskie znaki na konsoli oraz w X. W XFree86 używam Window Makera i Gnome ale po zaistalowaniu polskich fontów np: StarOffice nie wyświetla poprawnie polskich znaków. Dlaczego? Instalka zawiera fonty Biznet więc wszystko chyba powinno być ok. A co jeśli chodzi o polską  klawiaturę pod X. Czy wystarczy podmienić plik Xmodmap?

Proszę o pomoc

Bartek