Re: Tutorials για QEMU στα Ελληνικά

2012/3/12 Konstantinos Margaritis <markos@codex.gr>:

> Μάλλον χρειάζεσαι XEN/KVM/vserver για κάτι τέτοιο, το qemu δε χρησιμεύει και
> πολύ για αυτό που θες.
>
> http://wiki.debian.org/KVM

Ο Qemu είναι το userspace κομμάτι του KVM οπότε από την άποψη του πώς στήνεται
το networking, Qemu και KVM είναι ένα και το αυτό.

Αν τα IP για όλους τους guests και το host είναι στο ίδιο subnet, τότε
μπορείς να
χρησιμοποιήσεις ένα bridge.

Σε διάγραμμα αυτό που θέλεις (συγνώμη για το χάλια ASCII) είναι κάπως έτσι:

                 HOST
LAN -------------+------ eth0
                    ^

                  (br0) (192.168.1.13)      Guest0
                  tap0----------------------------nic0 (192.168.1.14)
                  tap1
                       ^
                       |                 Guest1
                       +----------------nic0 (192.168.1.15)

Άρα αυτά που πρέπει να κάνεις είναι:

1) Να φτιάξεις ένα tap interface για κάθε guest
2) Να τα "μαζέψεις" όλα σε ένα bridge στο οποίο προσθέτεις και το eth0
3) Δίνεις IP στο bridge για πρόσβαση στο host
4) Δίνεις IP σε κάθε guest που πρέπει να είναι στο ίδιο subnet.

Αντί για τα 192.168.1.{13,14,15} παραπάνω τα IPs που θα βάλεις εσύ
μπορεί να είναι routable.

Για τις λεπτομέρειες (/etc/network/interfaces, qemu-ifup κλπ) δυστυχώς
θα σε παραπέμψω στα αντίστοιχα wiki pages λόγω έλλειψης χρόνου:

http://wiki.debian.org/BridgeNetworkConnections
http://wiki.libvirt.org/page/Networking#Debian.2FUbuntu_Bridging
http://wiki.debian.org/QEMU#Host_and_guests_on_same_network

Ή ίσως κάποιος άλλος θέλει να συνεισφέρει.

Να ξέρεις ότι δυστυχώς αυτός ο τρόπος δεν είναι 100% εγγυημένος ότι
θα δουλέψει με όλους τους providers, π.χ., ο Hetzner έχει τις δικές του
ιδιοτροπίες αν θυμάμαι καλά (αν μιλάμε για νοικιασμένο server και όχι
π.χ., για ένα εργαστήριο πανεπιστημίου)

Επίσης μην ξεχάσεις να θέσεις explicitly διαφορετικό MAC address
σε κάθε guest (-net nic,model=virtio,macaddr=...) αλλιώς θα αντιμετωπίσεις
προβλήματα (το πιο απλό εκ των οποίων είναι ότι δε θα μπορούν οι guests
να μιλήσουν μεταξύ τους).

Χαιρετισμούς,
Παντελής