Re: Konvertierung von PDF 1.4 zu 1.3

,---- texdoc pdftex-a:
| \pdfoptionpdfminorversion (integer)
| This primitive sets the pdf version of the generated file and the
| latest allowed pdf version of included pdfs. E. g.,
| \pdfoptionpdfminorversion=3 tells pdfTeX to set the pdf version to 1.3
| and allows only included pdf files with versions numbers up to
| 1.3. The default for \pdfoptionpdfminorversion is 4 for pdf version
| 1.4. If specified, this primitive must appear before any data is to be
| written to the generated pdf file, so you should put it at the very
| start of your files.
`----

Es kann allerdings sein, dass das in sarge noch "\pdfminorversion" oder
so heisst, also lies selber nach.

> Bin kein Experte, aber texmf-config/dvipdfm/config/config enthaelt so
> einen Parameter.

Äh, Moment.  Erstens mal gibt es in Debian kein Verzeichnis
texmf-config, und zweitens betrifft das Unterverzeichnis dvipdfm nur
PDF-Dateien, die mit dvipdfm erzeugt werden, Andreas verwendet aber
pdfTeX.

Gruß, Frank
--
Frank Küster