Re: ausgabe in zwischenspeicher umleiten

Hallo Martin,

Martin wrote:
> [...]

Xclip. Ich habe es zwar noch nie benutzt, aber es hört sich auf dein Problem bezogen gut an:

xclip is a command line utility that is designed to run on any system with an X11 implementation. It provides an interface to X selections ("the clipboard") from the command line. It can read data from standard in or a file and place it in an X selection for pasting into other X applications. xclip can also print an X selection to standard out, which can then be redirected to a file or another program.

--
Mit freundlichen Grüßen,
Yevgen Reznichenko.