Re: bash_profile

David Soulayrol <david.soulayrol-ste-exterieure@fr.thalesgroup.com> wrote:

| Es-tu bien sûr qu'il s'agit d'un shell de login ? Bash distingue bien les notions
| (orthogonales) de shell interactif et shell de login.
|
| « A login shell is one whose first character of argument zero is a -, or one started with
| the --login option.
|
|    An interactive shell is one started without  non-option  arguments and without  the  -c
| option  whose standard input and output are both connected to terminals (as determined by
| isatty(3)), or one started with the -i option. PS1 is set and $- includes i if bash is
> [...]
Depuis le temps...dans mon /etc/profile j'ai donc bien le 'bash -i',
et c'est exécuté. De ce coté là pas de problème.
Selon le texte cidessus mon ~/.bash_profile doit être lu, non ?
Y'a pas de ~/.bash_login dans mon ~/

mess-mate
--
Training is everything.  The peach was once a bitter almond; cauliflower is
nothing but cabbage with a college education.