Re: Menu Debian

--

dhelp! (http://localhost/doc/menu/html/ch5.html#s5.)

extrait de la documentation

5.1 Configuring the menus

A user can specify his/her own menu entries in the ~/.menu directory.
The files can have an arbitrary file name as long as the new syntax for
the menu entries is used. They should start with either

       ?package(installed-package):

       or

              ?package(local.mystuff):

	      if it's something that isn't ``debian-officially''
	      installed. (Any ``package'' that starts with ``local.'' is
	      considered installed.)

	      If a user wants to have his/her own menu methods, he/she
	      should create a ~/.menu-methods directory and put all
	      scripts he/she wants to be run in it. (If ~/.menu-methods
	      exists, /etc/menu-methods will not be searched when a user
	      runs update-menus).

	      A system administrator should place system-wide menu
	      entries in /etc/menu (not in /usr/lib/menu/package, since
	      these files will probably be overwritten by a package
	      upgrade).

J'ai constaté que la présence de ~/.menu  dans  mon  compte  utilisateur
perturbait le fonctionnement des menus, aussi je n'ai  pas  insisté.  Je
n'ai pas créé de ``menu-methods'' comme il est indiqué ci-dessus.

Peut être le fait de se créer ses  propres  menus  dans  ~.menu  et  ses
propres menu-methods dans ~/.menu-methods permet à l'utilisateur  lambda
d'avoir ses menus  maison  aux  petit  oignons,  différents,  des  menus
systèmes. Le mainteneur met quelques réserves  là-dessus.  Il  faut  par
conséquent l'essayer.

--
Dominique Cazeaux