Re: xterm

> La réponse est dans /usr/share/doc/xterm/README.Debian

Concernant cela, j'ai trouvé ceci dans
"/usr/share/doc/xterm/README.Debian" :
***
As of version 3.3.4-1, xterm logs to the wtmp and lastlog files.  If
you do not have a utmp group on your system, xterm will be installed
setuid root instead of setgid utmp.  xterm drops its root privileges
after it initializes, so if it is setuid this can result in corrupt
wtmp entries.  The best thing to do is make a utmp group in
/etc/group, or upgrade to version 2.0.3.4 or later of the base-passwd
package, so that you have a utmp group.
***

Soit je ne comprends pas, soit cela ne répond à aucune de mes trois
questions...

Merci.

PS : Ma version de xterm est la "3.3.6-11potato32".

[CITATION ALÉATOIRE : Et Jean tua Madeleine. Ce fut à peu près vers
 cette époque que Madeleine perdit l'habitude de tromper
 Jean. Alphonse Allais]

--
        Pierre Crescenzo
                mailto:Pierre@crescenzo.nom.fr