Re: Buginliiskausta 11-12. marraskuuta Helsingissä

Tapio Lehtonen <tale@iki.fi> writes:

> Eikö gnome-desktop-environment-paketin asentaminen tee toimivaa Gnomea
> fonttien kera? Ainakin jos pistää lisäksi xorg on fontitkin mukana.

Piti testata. Ajattelin asentaa alusta uudestaan. Bootti suoraan
netistä olisi mukavinta, ei CD-levyjä eikä korppuja. Vanha
testikonekin osaisi.  En löytänyt mistään suoria ohjeita, vain vähän
sinne päin.  Onnistui osittain arvaamalla.  Man sivut auttavat jos
tietää mistä aloittaa.  Onko tähän ohjeita jossain vai onko tämä
muille helppoa ilmankin?

Testing asennus ei onnistunut. Kernel moduleita ei löydy.  Ilmeisesti
Debianista on poistettu asennuksen vaatima kernel.  Samasta syystä
testingin nvidia ajurit ovat usein rikki.  Näitä vanhoja versiota ei
tarvitsisi edes ylläpitää.  Edes pienet turva-aukot eivät haittaisi
asennuksen aikana tai koneessa jota käytetään pelaamiseen.

Edes stable asennus ei onnistunut. Syyn löytäminen veikin aikaa.
Tässä testi tehtynä juuri päivitetyssä (Sarge) koneessa:

$ ls -lu pool/main/d/ddetect/hw-detect-full_1.14_all.udeb
-rw-r--r--  2 jkn jkn 2676 Nov  3 19:50 pool/main/d/ddetect/hw-detect-full_1.14_all.udeb

$ wget http://localhost/debian/pool/main/d/ddetect/hw-detect-full_1.14_all.udeb

$ ls -lu pool/main/d/ddetect/hw-detect-full_1.14_all.udeb
-rw-r--r--  2 jkn jkn 2676 Nov  4 12:05 pool/main/d/ddetect/hw-detect-full_1.14_all.udeb

diff -a hw-detect-full_1.14_all.udeb pool/main/d/ddetect/hw-detect-full_1.14_all.udeb

1,2d0
<

Testasin vielä uudemmalla wgetillä (GNU Wget 1.10.2, Etch päivitty
viimme kuussa) Alussa sama roska kuin edellä, mutta nyt pituus on
oikein. Elikä lopusta puuttuu pala.

Bugiraporttien luku auttoi:

/etc/init.d/apache restart

poisti ongelman.

Apache/1.3.33 näkyy olevan vakavasti sairas...

Tämän takia minä en saa mitään aikaiseksi...

- Jukka