Re: Buginliiskausta 11-12. marraskuuta Helsingissä

Hanna Ollila <hamaolli@cc.jyu.fi> writes:

> Heips!
>
> Marraskuun toisena viikonloppuna (11-12. päivä) on Helsingissä Debian
> buginliiskaustapahtuma. Kaikki halukaat buginliiskauksesta ja muusta
> Debianiin liittyvästä hauskanpidosta kiinnostuneet ovat tervetulleita
> mukaan. Ilmoitamme tarkemman paikan, kunhan saamme sen varmistettua.

Voin tulla mukaan.  Mullakin on osittainen debian mirror (i386 stable
& testing, kovalevytila ja nettiyhteys eivät riitä kaikkeen. i386
unstable:n voisi lisätä.)

Onko hyödyksi tuoda koneita? Uusia ja nopeita ei ole, mutta olisi
esim. PowerMac (n. 500 MHz).  Yksi vanha LCD näyttö.  Kuvaputkia ei
viitsi kantaa jos ei todella tarvita...

Koska en ole koskaan tähän osallistunut, niin pitäisi kait
harjoitella.  Haluaako joku ehdottaa sopivaa kohdetta?

Saan aikaan paljon ongelmia, kun yritän jotain tehdä Debianin
kanssa. Kuten tänäänkin:

Nvidia ajurit ovat testingissä niin usein rikki, nytkin, että pitäis
kait niihin perehtyä.  No 'legacy' ajuri toimii mutta joka kerran
jälkeen kun jotain tekee dselect:llä, aptitude:lla tai synaptic:illa,
niin pitää sanoa
dpkg --force conflicts -i nvidia-glx-legacy_1.0.7174-4_i386.deb
dselectissä on 'hold', mutta ei se toimi.

Stable on liian vanha (jokin ajuri ei toiminut), testing versiota en
uskalla päivittää kovin usein, koska nvidia ajurit menevät yleensä
rikki.  Tällä kertaa dselect päätti poistaa X:n, KDE:n ja jotain
muutakin.  Osittain minun vikani, koska en kiireessä katsonut mitä se
aikoo poistaa.  Mutta miksi ihmeessä KDE:n asentaminen ei
riippuvuuksien avulla tuonut mukanaan kaikkia toimivan X:n vaatimia
paketteja? (Viimeinen puuttuva paketti oli muistaakseni xfonts-base.)

- Jukka