Esittäytymisiä

Heissan

Kaikki tuntuu tänä vuonna kestävän kaksi kuukautta suunnitellusta: Toissakertaisessa Open Tuesdayssä (http://www.open-tuesday.com/) lupailin, että herättäisin keskustelua debian-fi-postituslistalla, vaikkapa esittäytymiskierroksen muodossa, niin tylsältä kuin tämä ehkä kuulostaakin. Minusta olisi kuitenkin kiva kuulla jotain muista listalaisista - kertokaa paljon tai vähän, ihan miten huvittaa. Alla oma vuodatukseni.

Minun nimeni on Leena Romppainen, mutta yleisesti kaveripiirissä minua kutsutaan Droidyksi. Olen kolmekymppinen, yhä kirjoilla Helsingin yliopistossa (pääaineena englantilainen filologia), mutta tehokkaasta opintovaiheesta on jo turhan kauan. Asun tällä hetkellä Vantaalla, mutta olen kotoisin Kainuusta, Hyrynsalmelta, etelä-Suomessa olen oleillut pian 12 vuotta, eli siitä alkaen kun tulin opiskelemaan kauan sitten. Ajauduin touhuamaan enemmän tietokoneiden parissa, kun yliopiston roolipelijärjestö Alter Ego laajeni humanistisesta tiedekunnasta koko yliopistoon, ja mukaan toimintaan tuli suurehko määrä innokkaita ihmisiä matemaattis-luonnontieteellisestä tiedekunnasta. Olen tehnyt töitä kääntäjänä, teknisenä kirjoittajana ja IT-tukena.

Debianista olen innostunut enemmän erään kaverin kannustuksen myötä, ja tavoitteena olisi päätyä ennemmin tai myöhemmin tekemään jotain Debianin eteen. Viime vuonna kävin kääntymässä Debconfisas parina iltana, tänä vuonna olen menossa Meksikoon - Debconfissa voisi olla hyvä hetki (ja runsaammin aikaa kuin tavallisesti arkielämässä) perehtyä lokalisointipuoleen :-)

--
Droidy