Re: digi-tv

On Fri, 19 Aug 2005, Maria Pinjanainen wrote:
> Mikäköhän niiden ero on?? Tarkoitus on että se pelaa kotimaassa ja
> paikallisen, Turun kaapeliverkossa. Otaksun että se käy.

 Eipä käy, ellet sillä laitteen mukana tulevalla
 antennilla halua katsella terrestiaalilähetyksiä..

 Eli, DVB-C on kaapelitelevisiolle, DVB-T antenniversio,
 eli terrestiaali, ja DVB-S satelliitti. Kuten Ibid
 mainitsikin, yleensä laitteet on suunniteltu vain
 yhdelle noista, koska kallein komponentti on juuri
 noille erilainen.

 Tietokoneisiin liitettäviä DVB-C vastaanottimia taitaa
 löytyä vain pci kortteina tällä hetkellä. "Hauppauge WinTV
 DVB-C" on yksi esimerkki, joka toimii hyvin vapailla
 softilla. Löytynee ainakin verkkokauppa.com:ista.
 Siihen tarvitsee lisäksi CI mokkulan jos meinaa katsella
 kanavia, jotka ovat kaapelitarjoajan kortin takana.

 Itse hankin aikoinaan kaapeliversion tuollaisesta:

 http://www.dream-multimedia-tv.de/Bereiche/Produkte/DM500.php

 Sopii näpertelijöille.

 		--j