Re: deb howto?

Hei,

On Wed, 3 Mar 2004, Palko Jukka wrote:
> Totesin tässä että pistäisin woody servoon jonkun kappaleen
> itsekäännettyjä paketteja, mutta käytännössä en haluis niitä vaan
> käännettynä sinne, vaan tehdä niistä deb paketteja. Onko jossain
> proseduureja kuvailtuna kootusti miten tämä pitää suorittaa?

Olen tehnyt samansuuntaista joskus. Debian New Maintainers' Guide
(http://www.debian.org/doc/devel-manuals#maint-guide)
soveltuvin osin luettuna selittää, miten paketin luominen tapahtuu.
Luonnollisesti mm. luku 8 "Uploading the package" kannattaa lukea hyvinkin
soveltavasti.

Repositoryn luominen on selitetty Debian Repository HOWTOssa
(http://www.debian.org/doc/devel-manuals#repo). Tuota seuraillen sain
muistaakseni toimivan repositoryn nopeasti ja helposti. Ilman repositoryakin
paketteja voi tottakai asentaa esimerkiksi dpkg -i:llä.

--
Matti Peltomaki, Undergraduate Research Assistant
Laboratory of Physics