Re: gprs T200

Moi,

> Olettaen että sinulla jo toimii GPRS tuossa puhelimessa, ja että olet
> saanut sen onnistuneesti kytkettyä koneeseesi (siten että se näkyy
> sarjaporttina) niin kyse on vain siitä että laitat koneesi käyttämään
> kyseistä sarjaporttia modeemina ja soittamaan numeroon *99**1#
> (vaikkakin ericssonin oma ohjelmisto laittaa windowsissa numeroksi
> *98*1#, joka myöskin toimii)

Niissä puhelimissa on valitettavasti aika paljon eroja.

Puhelimen gprs on kunnossa, se testattiin windowsissa. Puhelimeen on ihan
omat windows-ajurit, jotka sain puhelimen mukana. Se ei toimi windowsin
'standardi modeemi' ajureilla, toisin kuin esim. Siemensin puhelimet.
Windowsiinkaan ajureita ei ole ollenkaan esim. win 95 versioon, vain 98 ja
me.  Windowsissa ericssonin ajurien asennuksen jälkeen se toimi ihan OK.

Olen asentanut debian koneeseeni (verkosta ottamani) linuxin gprs-scriptit.
t200 näyttää niillä scripteillä (chat-scriptissä on gprs-puhelimen
alustuskomento ) täysin kuolleelta. Toisin kuin esim. Siemensin puhelin.

Se ei vastaa yhtään enempää komentoihin kuin toisessa sarjaportissa oleva
hiiri. Myöskään esim. pppconfig ei tunnista ko puhelinta lainkaan
modeemiksi.

Kokeilen tänään jossain vaiheessa kaiken alusta alkaen.
Asennan toiselle kiintolevylle kokonaan toisen debianin.
Saattaa olla, että debianin asennuksessa on joku vika.

> sitten vaan nimipalvelut sunmuut kuntoon ja tuon pitäisi toimia..

Nimipalvelut on kunnossa.

> Kokemusta ei kyseisestä puhelimesta ole, mutta tuo on se periaate. =)

Periaatteen tiedän, mutten saa vehjettä toimimaan.

> Sami

Hannu Virtanen

- hvirtane@cc.jyu.fi