Re: dash,initrd-tools

On Thu, Dec 26, 2002 at 12:48:17PM +0200, Tuija wrote:
> Kiitos, kun laittoi initrd /intrd.img-2.4.19-k7
> niin käynnistyi, kertoi kyllä bootatessa paljon jotakin, jota
> en ehtinyt lukea, mutta tuntuu toimivan.

sinulla ilmeisesti ei ole linkkiä tuosta /initrc.img tiedostosta
/boot/initrd.img-2.4.19-k7 tiedostoon? noissa grubin (ja lilon)
konfiguraatioissa on hyvä käyttää noita linkkien nimiä, /vmlinuz ja
/initrd.img...

hmm.. eikai sinulla ole /boot erillisellä osiolla? jos näin on, niin
siinä tapauksessa kannattaa muokata hiukan /etc/kernel-pkg.conf
tiedostoa ja lisätä rivi
  image_in_boot := true
jolloin tuo linkki luodaan /boot hakemistoon, ja tuon /initrd.img toimii
myös erillisen /boot osion kanssa.
(kannattaa siis kerran poistaa tuo kernel-image-2.4.19-k7 ja asentaa se
uudelleen)

> Paitsi sen kirjoittava cd ei löydy?
> Punapipossahan on se rivi grubissa minulla hdc=ide-scsi,
> mutta tämä Debian ei tuosta rivistä tykkää?

tuossa kernelissä ei taida olla sisään rakennettuna ide-scsi tukea,
koitappas modconf:illa hakea tuo moduli ja antaa parametrinä (jos
tarvitaan, en ole koskaan koittanut =) tuo hdc, olettaisin että toimii.

> Tämän jälkeenkö uudelle kernelille ei tarvitse tehdä mitään?
> Käyttää vain tyytyväisenä? Lataako se samat moduulit kuin entinen?

samat modulit ladataan, olettaisin että tuon paketin asennuksen
yhteydessä se kopioi tuon /etc/modules tiedoston sinne initrd
tiedostoon, en tietty ole varma, kun en ole taaskaan laiskuuttani
jaksanut tarkistaa =)

Sami

--
			  -< Sami Haahtinen >-
      -[ Notify immediately if you do not receive this message ]-