Re: apt-asennus

On Wed, Dec 25, 2002 at 10:02:30AM +0200, Tuija wrote:
> Viestissä Keskiviikko 25. Joulukuuta 2002 00:22, Sami Haahtinen
> Minä olen luullut, että pitää dselectin kanssa painia pari tuntia :-)

Tuo dselect on kyllä viimeinen asia jota uusi debianin käyttäjä haluaa
nähdä, itselläni menee kyllä jo yli ymmärryksen miksi se enää edes on
oletuksena..

taisin kuitenkin nähdä uusissa testingin levyissä aptitudenkin.. mikä on
myös hankala mutta sentään hiukan helpompi kuin dselect.

> Ei se ole pettymys, päinvastoin, olen aiemmin arvioinut Debianin
> paljon punapipoa hankalammaksi tapaukseksi pääasiassa juuri dselectin
> takia, täytyy nyt tarkastella asiaa uudelleen :-) Sitten niinä
> aiempina kertoina kun olen pähkäillyt dselectin ja taskselin kanssa
> pari tuntia, ja vaihdellut cd:tä sitten ahkerasti asennusohjelman
> pyyntöjen mukaan, olen aina lopuksi saanut joitakin erroreita?
> Varmaankin valinnut "vääriä" paketteja keskenään?  Nyt kun vahingossa
> ohitin taskselin ja dselectin en aikaansaanut erroreitakaan :-)

Itse en ole tullut asentaneeksi uusia asennuksia vähään aikaan (siis
tuolla oletus menetelmällä) mutta muistelin tuossa nähneeni
samankaltaisia ongelmia jo kauan sitten..

no.. aina ei voi olla täydellinen ;)

> Mulla on sellainen halpa epsoni, jota punapipo käyttää cupsin
> driverilla, mutta koko cups-ghostscript ei ole punapipossa käytössä,
> vaan jokin muu lpd/lpr? Olen siinä kokeillut myös koko cups pakettia,
> mutta lopputulos oli huonompi? Ehken osannut sitten säätää sitä
> cupsia?  Vanhemmassa punapipossa käytin turboprint.de Mitäköhän
> paketteja tässä Debianissa kannattas kokeilla, että sais printterin
> toimimaan, joka on siis usb c20ux?  Terveisin Tuija T.

apt-get install cupsys cupsys-driver-gimpprint cupsomatic-ppd

sitten osoitat selaimesi osoitteeseen http://localhost:631/printers
napsautat 'add printer' ja seuraat ohjeita..

uskoisin että tuolla saat tulostimesi toimimaan.

Terv, Sami

--
			  -< Sami Haahtinen >-
      -[ Notify immediately if you do not receive this message ]-