Re: xf86-vielä

Tuija <tuijan@reppu.net> writes:

> Iltaa Kaikille :-)
>
> Olen yrittänyt vääntää kuvaa takas woodyyn
> jo vähän aikaa, but no luck :-(
> Aluksi errori oli no screens found,
> ja oli sama mitä kirjoitteli sinne config-4 fileen.
> Mutta nyt olen aikaan saanut uuden errorin,
> unable to locate/open config file

Mitä sanoo:
ls -l /etc/X11/XF86Config*

Tässä omia tuoreita kokemuksia: Tuttava vaihtoi Woodyn sisältävän
kovalevyn uuteen koneeseen.  Seurasi kaksi ongelmaa.  Hiiren ja
ulkoinen modemi vaihtoivat paikkoja -> kumpikaan ei toiminut.
Näytönohjaimeksi vaihtui Voodoo Banshee, joten X ei herännyt.  Neuvoin
kokeilemaan xf86cfg:tä.  Ei toiminut, joten juoduin käymään paikalla.
Se yritti ladata modulia (taisi olla jonkin ati-ohjaimen), epäonnistui
ja kuoli siihen.  Manuaalisivu kertoo optiosta -nomodules, jolla ei
kuitenkaan näyttänyt olevan mitään vaikutusta.  -textmode sensijaan
toimi.  Sillä sain helposti aikaan hyvältä näyttävän XF86Config:in.
Vaan ei sekään toiminut.  Poistin käsin 'chipset' rivin device
sectiosta, jolloin X heräsi henkiin.  (Rivi kyllä näytti ihan
oikealta.)

Liian vaikea operaatio aloittelijalle, vaikkei minulta kovin kauaa
mennyt. Tämä vaikuttaa X:n bugilta, ei Debianin.  X bugiraporttia ei
kannata tehdä ennenkuin on kokeillut uusinta X:ää.  Sitähän ei yleensä
Debianissa ole.  (Unstable paketteja en ole edes omaan koneeseeni
asentanut.)

Tuskin punapipo olisi suoriutunut tehtävästä yhtään paremin.

- Jukka