Re: /etc/X11/XF86Config-4

Tuija <tuijan@reppu.net> writes:

> Vai olisko jotain muita viisaampia keinoja?
> Sen vanhan matroxin kanssa ei tälläistä
> pulmaa ollenkaan? Siinä kerran piti
> XF86config ajaa, ja kuva oli hyvä.
> Ei olis pitäny vaihtaa :-(
> Mutku näyttömuisti välillä loppu,
> ja videot muokkaantui hyvin hitaasti.

Muistaakseni minulle eivät Tapion suosittelemat xf86cfg ja xf86config
toimineet kunnolla. Tosin viimekokeilusta on jo yli puolivuotta.  Meni
osittain käsityöksi.

Voisit kokeilla lähettämääni tiedostoa. Ota nykyinen
/etc/X11/XF86Config-4 talteen.

Ainakin

BusID "PCI:1:0:0"

pitänee vaihtaa.  Ehkä saat sen nykyisestä xconfigista?  Samoin hiiren
osuus on korjattava.  Myös 'Modeline' rivit ovat omituisia.  Et ehkä
tarvitse niitä ollenkaan.  Se on Riihimäen tietokonekerhon koneesta,
jota käytetään vain 640*480 tilaan pystyvän videotykin kanssa.  Kaikki
monitorit kyllä pystyvät noihin tiloihin.  Konetta voi tulla katsomaan
maanantai-iltaisin vaikka oman näytönohjaimen kanssa.

> Ensimmäisenä huomasin, että multa puuttuu
> section "Server Layout" kokonaan, ja tiedosto
> alkaa Section Files.
> Pitääkö tuo Server Layout olla?

Ehkä pääset vähemmällä lisäämällä tuon Server Layout osan nykyiseen
XFconfigiin.

- Jukka