Re: mistä osoitteet apt:lle

Tuija <tuijan@reppu.net> writes:

> Hei,
>
> Olen yrittänyt selata Debianin sivuja,
> mutta en ole löytänyt, enkä googlellakaan,
> osoitteita, jotka toimisivat siellä:
> /etc/apt/sources.list
> jos haluaa saada security updatet?
> Se ei toiminut mikä oli asennusohjelmassa.

 Syynä saattaa olla se että paikka jossa security.debian.org
 sijaitsi, paloi eilen:

 http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2002/debian-devel-announce-200211/msg00009.html

 deb http://security.debian.org/ stable/updates main

> Jos haluaa testing updatet?

 Odottaa että ne tulevat testingiin.

> Ja vielä ne epävakaatkin olis hyvä tietää?

 Sama asia kuin testingin kanssa.

 Unstable ja testing eivät ole virallisesti tuettuja security
 updatejen osalta. Yleensä kuitenkin uusi versio löytää
 tiensä unstableen kohtuullisen äkkiä.

> Varmaan nämä kaikki löytyvät Debin sivulta,
> mutta mulla on aina ollut vaikeuksia löytää
> isoilta sivustoilta haluamani tieto, tahi
> googlella oikea hakusana :-)
> Tälläisellä keski-ikäisellä tädillä
> on net-lukutaito hieman heikko :-)

 Yllämainitusta syystä http://security.debian.org
 pitää tällä hetkellä hiukan laihalti tietoa. Asia
 korjaantuu lähiaikoina.

> Ja onko syytä ottaa ne cd:t pois sieltä,
> ettei turhaan hae cd:ltä?

 Lisää vaan risuaitamerkki niitten rivien eteen.