Re: kännykkä nettiyhteys?

Viestissä Keskiviikko 20. Marraskuuta 2002 12:38, hvirtane@cc.jyu.fi
kirjoitti:
> haluaisin tietää onko kukaan käyttänyt debianissa kännykkä perustaista dna
> webbiyhteyttä. DNA:n tarjous on halpa ja periaatteessa yhteys on modeemin
> nopeuksinen. (Ilman kuukausimaksuja jos luovut jostakin muun ythtiön
> liittymästä.)

Mulla oli pitkään RedHat7.3 dna-gprs ericsson t-65 sarjakaapelilla.
Oululaiset harrastajat ovat tehneet siihen valmiit scriptit,
joilla pppd ajaa fileen. Itselläni toimi parhaiten scripti, jota käskettiin:
pppd file /etc/ppp/gprs-r520
Komennot näkyi konsolissa kun yhteys muodostui,
kun halus katkaista Ctrl-c.
Heillä on scriptejä moneen malliin, sain sen toimimaan myös at-komennoilla
standardi 33600-modeemina mutta huonommin.
Ja se sama scripti toimi myös Mandrakessa, kaiketi myös Debianissa sitten?
2.4 kerneleihin piti joku pikku fixi, jota en enää muista.
Kaiken kaikkiaan oli helppo asentaa ja käyttää niillä scripteillä :-)
Ja toimi paremmin kuin window$issa, vaikka siellä oli sony-ericssonin ajuri?
Ne scripti-sivut varmaan löytää Googlella gprs-script linux tai sellaista.
Jos et löydä, niin mulla on ne jossain vielä :-)
Minulla se ei aivan yltänyt ulkoisen modeemin nopeuteen, mutta oli
vakaampi, pystyi katkeamatta ottamaan päivityksiä yön yli.

Terveisin
Tuija