Re: X-error

Tuija <tuijan@reppu.net> writes:

> Kiitos Tiedostosta :-)
>
> Mulla on nyt varmaan jokin vasta-alkajan virhe,
> kun se antaa kokoajan:
> "Assigning device section with no busID to
> primary device
> [EE] No devices detected
> Fatal server error: no screens found
> XIO fatal IO error 104
> (Connection reset by peer)
> on Xserver "0.0" after request (0 known processed)
> with 0 events remaining
> Viittaako tuo IO keskeytyksiin?

 Joo.

> Mulla on tämä huono abitin emo
> (viakt266a) ja tässä esim. kaikki
> Linuxit antaa ladatessa "no interupt for
> pin A please try to use pci in bios-irq"

 Tuo ilmoitus johtuu siitä että kerneli ei onnistu
 määrittämään keskeytystä pci-väylässä olevalle
 laitteelle.

 Tämän voi yrittää korjata joko vaihtamalla keskeytysten
 jakamiseen vaikuttavia asetuksia bioksesta tai antamalla
 mainitun "pci=biosirq" option kernelille (esim. grubin
 konfiguraatiossa.).

> Myös Debian, mutta siitä huolimatta
> ovat toimineet :-)

 Joo, ainakin siihen asti kun on kyseistä laitetta
 yritetty käyttää..

> Ajattelin koittaa asentaa X uudestaan?

 Erittäin epätodennäköistä että auttaa keskeytysten
 määrittelyyn.

                --j