Re: radeon ja x

Tuija wrote:
Vaihdoin näytönohjainta matroxista ati radeon 8500,
kun ovat halventuneet, ja vaikka matroxiin (g450)
olinkin erittäin tyytyväinen, niin 16megaa muistia
tuntui joskus loppuvan kesken.
Debian meni tekstitilaan, vaikka olen koittanut X conffata.
Eikö Debian Woody 3.0:n X tue radeonia?
> Vai lieneekö syy taas näppäimistön ja selkänojan välissä ?
> Meinaan kun redhat ainakin tukee tätä vanhaa radeonia?
> Ja jos ei tue, niin voinko jotenkin päivittää uudemman x:n
> Debianiin?

Hei

Muistaakseni woodyssä on xfree 4.1.x, joka ei tue radeonia. Tuki tuli mukaan xfreen uuteen 4.2.x versioon, joka löytyy jo testingistä. Sinun pitää lisätä /etc/apt/sources.listiin rivit testing paketeille (muuten samat kuin siellä nykyisellään olevat woody-rivit, mutta laita woodyn tilalle testing).

Tämän jälkeen ajat vain:

apt-get update

ja

apt-get -t testing xserver-xfree86

Asentuessaan debconfin pitäisi kysellä tiedot näytönohjaimista, hiirestä jne. ja generoida uusi XFree86-4 conffitiedosto. Onnea matkaan... ;-)

Teemu Kuulasmaa