Re: äänetön

> Nyt varmaan pitäis lisätä ne normaalikäyttäjän
> oikeudetkin, eli mitä ja mihin?
> Kun on vielä tämä Linux tietotaito taso kovin alhainen
> meikäläisellä :-)

Taisit mainita käyttäväsi KDE:tä? Sillä se onnistuu helpoiten Kuserilla [eli
System/KUser (user manager)]. Kirjoitat rootin salasanan, etsit listasta
itsesi, klikkaat edit ja groups-tabista audio-checkboxin päälle.
Ctrl-Alt-Backspace, että X resetoituu ja voilà!

Toinen vaihtoehto on editoida käsin /etc/groups ja listätä itsesi audio-ryhmän
perään (minkä kuserkin itse asiassa tekee). Esim:

 audio:x:29:jarno

- Jarno