Re: dash,initrd-tools

Viestissä Keskiviikko 25. Joulukuuta 2002 23:36, Sami Haahtinen kirjoitti:
> Jos sinulla on grub käytössä, niin muokkaat /boot/grub/menu.lst
> tiedostoa ja lisäät kernel rivin jälkeen (sopivassa sektiossa tietty)
> rivin:
>   initrd /initrd.img
> tuolla se lataa sen initrd tiedoston kernelin jälkeen.
Kiitos, kun laittoi initrd /intrd.img-2.4.19-k7
niin käynnistyi, kertoi kyllä bootatessa paljon jotakin, jota
en ehtinyt lukea, mutta tuntuu toimivan.
Paitsi sen kirjoittava cd ei löydy?
Punapipossahan on se rivi grubissa minulla hdc=ide-scsi,
mutta tämä Debian ei tuosta rivistä tykkää?
> jos sinulla on tosiaan ongelmia tuon initrd:n asennuksen kanssa koita
> asentaa sitä vain yksinään:
>   apt-get install initrd-tools
> tuon pitäisi osata selvittää tarvittavat riippuvuudet, kuten tuon dashin
> tai ashin. muuten tuon pitäisikin toimia, kernelin asennuksen jälkeen ei
> tarvitse ajaa mitään erityisiä komentoja, tuo kun vaan toimii.. jos
Näin tapahtui, olin vaan unohtanut apt-get update ja upgrade
sitä ennen, sen jälkeen initrd-tools asentui ja toimi hyvin.
Tämän jälkeenkö uudelle kernelille ei tarvitse tehdä mitään?
Käyttää vain tyytyväisenä? Lataako se samat moduulit kuin entinen?
Terveisin
Tuija T* :-)