=?ISO-8859-1?Q?=E4=E4nt=E4k=F6?_sb_128_pci?=

Tuijan kone on siis ryhtynyt ääntelemäänkin, mutta minun ei.

Tilanne on sellainen, että bootissa kone kyllä löytää käyttämäni sb 128 pci
kortin ja tunnistaa sen es1371 kortiksi.

Olen asentanut modconf ohjelmalla jälkeen asennuksen 'soundcore', 'sound'
ja 'es1371' moduleiksi.

Kernel on 2.4.18 amd-k2

Olen kokeillut kde:n 'control centerissä' ääniä, mutta mitään ei kuulu.

'sndconfig' ohjelma tunnistaa korttia ensin es1800 pohjaiseksi, mutta ohjelmaa
eteenpäin ajettaessa ehdottaa es1371. Kun ohjelma ilmoittaa kokeilevansa ääntä,
se kyllä näyttää tunnistavan kortin, mutta ääntä ei tule.

Kokeilen vielä noiden Tuijalle annettujen ohjeiden mukaan etsiä, josko
dev/audio :ssa on käyttäjäoikeudet oikein. Mutta ei se toimi 'root'
käyttäjänäkään.

Jos yritän 'insmod' komennolla asentaa ensin modulin 'sound' sitä ei hyväksytä,
mutta jos 'insmod soundcore' niin tämän jälkeen 'insmod sound' ja insmod
es1371' hyväksytään. /etc/modules tiedostossa oli ko modulit moneen kertaan,
kuittasin moninkertaisuudet pois (#), mutta tilanne ei muuttunut.

Minusta tuntuu, että jossakin tiedostossa on joku sekaannus, mikä ei poistu
muuta kuin tyhjentämällä kaikki ääntä ja äänikortteja koskevat tiedostot ensin,
mutta mitenhän sen saisi aikaiseksi?

Hannu Virtanen
hvirtane@cc.jyu.fi

P.S.

Asensin joku aika sitten Jyväskylän yliopistollekin yhden 'debian-pohjaisen'
www- palvelimen. Osoite on: http://fr420.edu.jyu.fi. Sen tarkoitus on toimia
yliopisto- ja korkeakoulupedagogiikan kehittämis-palvelimena. Katsokaa:
http://fr420.edu.jyu.fi/pedamuisti/pedamuisti.htm

Jyväskylän yliopisto on tähän mennessä käyttänyt pääasiassa redhatteja, mutta
eiköhän sielläkin aleta siirtyä debianiin vähitellen.

sama