Re: Waarom aparte boot-partitie ?

On Wed, 5 Jul 2023 15:08:24 +0200
Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> wrote:

> Ik snap best dat een aparte /boot soms zinvol kan zijn, bijvoorbeeld
> omdat je systeem verder encrypted is. Of omdat bepaalde hardware het
> misschien vraagt.
>
> Maar wat is de verdere meerwaarde eigenlijk?

Ik heb nog lilo systemen en met een aparte /boot en dan zag ik altijd
dezelfde lilo.conf (/etc/lilo.conf is een symlink
naar /boot/lilo.conf). Wel zo handig dat de ene versie niet de ander
overschrijft als je eens een andere versie wilt draaien.

Er zullen vast nog wel meer redenen zijn. Voor grub geldt denk ik wel
hetzelfde, al ben ik geen grub guru

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/