Re: Verwisseling sda en sdb

Paul van der Vlis schreef:
> Waarom die sda en sdb soms verwisseld zijn weet ik ook niet, misschien
> een timing issue. Vertel misschien wat het voor apparaten zijn, zitten
> er USB apparaten bij?

Nee, sda is een SSD van 256 GB, sdb een harde schijf van 1 TB.

> En wat is de bootvolgorde in het bios?

1. USB-stick, maar er is geen USB aangesloten;
2. Die SSD.

Ik heb de eerste uit de bootvolgorde verwijderd en de SSD op 1 gezet.
Maar opnieuw gaat het nu eens goed en dan weer niet.

> Is het UEFI?

Nee, nog altijd BIOS.
Misschien nog eens een idee om dit op UEFI over te zetten?
In de BIOS is te kiezen uit:

- UEFI
- LEGACY+UEFI

En de laatste is dus geselecteerd.
Maar dit lijkt me nog een hele operatie.