Re: Thunderbird importeren

Hoi Han, en anderen,

Op 27-04-2022 om 18:29 schreef hanbenes:
Wie weet een oplossing voor het volgende:
Ik wil de email mappen uit een eerdere Linux Thunderbird installatie importeren in de huidige Debian Thunderbird installatie. Daarvoor heb ik de hele directory .thunderbird gecopieerd naar de plek waar deze hoort te staan. Deze methode werkte in eerdere situaties prima, bij de eerste keer openen van de nieuwe Thunderbird werd het meteen al goed ingelezen en stond alles al goed. Nu echter negeert Thunderbird de hele directory alsof deze helemaal niet bestaat. Iemand een idee wat er hier mis gaat?

Thunderbird kan meerdere profielen hebben, misschien dat je opstart met de verkeerde profiel. Zet Thunderbird eens helemaal uit, en start het dan vanaf de commandline met "thunderbird -p". Dan kun je kiezen welk profiel te gebruiken, en het default profiel instellen.

Verder kan het ook nog te maken hebben met een oude installatie van Icedove. Heb je nog een ".icedove" directory?

https://vandervlis.nl/