Re: thunderbird

Richard Lucassen:
> Ik heb al een flink aantal jaren op een paar plekken thunderbird als imap
> client draaien, maar de laatste tijd is het ding instabiel en worden er
> zaken vernield. Het enige wat dan nog te doen staat is de config weg-
> flikkeren en opnieuw opzetten.

Ik moet zeggen, mij is dit nog niet opgevallen.

> Ik wil er dus vanaf. Ik gebruik zelf Sylpheed, dat werkt al ruim 20 jaar
> als een beer, maar het is nogal spartaans en daar kun je normale users niet
> mee lastig vallen. Welke client kan ik het beste als simpele imap client
> gebruiken die niet de zaak steeds vernielt?

Er loopt op dit moment net een draad over Thunderbird in de Engelse
debian-user-lijst. Het meest geprezen alternatief is Claws Mail. Dat is
afgeleid van Sylpheed, maar met allerlei toegevoegde toeters en bellen.

Toen ik het Net eens afspeurde naar 'Thunderbird alternatives', kwam ik o.a.
terecht bij Interlink.  https://binaryoutcast.com/projects/interlink/
Dat is afgeleid van een oudere versie van Thunderbird, en dan met toegevoegde
verbeteringen.
Bijvoorbeeld, om shortcuts voor toetsen te wijzigen, was er de Dorando
Keyconfig add-on. In de nieuwste versies van Thunderbird werkt die niet meer,
maar in Interlink nog wel. Zo herinner ik me dat er meer voordelen van
Interlink waren, alleen willen ze me op dit moment niet te binnen schieten.