Re: Video wil niet afspelen

Paul van der Vlis:
> Ik krijg bij een video de melding:
> -----
> Kan bestand niet afspelen
> video/x-asf-unknown decoder is vereist voor het afspelen van het
> bestand, maar is niet geïnstalleerd.
> -----
>
> Iemand een idee hoe ik erachter kom wat er precies in die asf-container
> zit?  Andere .asf-bestanden kan ik wel afspelen.

Ik ken het programma asfbin, waarmee je (o.a.) asf-bestanden met afwijkingen
kunt repareren. Wellicht kun je daar iets mee?
Er bestaat een commandline-versie voor Linux. Het bestaat al heel lang, de
nieuwste versie is van 2012.

www.radioactivepages.com/asfbin.aspx

Ik herinner me trouwens dat de Windows commandline-versie ook heel goed werkt
door gewoon 'wine' voor de commando's te zetten.