Re: xsane

On Wed, 24 Mar 2021 16:56:46 +0100
Sjoerd <shiems@mailbox.org> wrote:

> Bij nader inzien, dat 'temporarily offline' duurt nu al twee jaar.
> Dus dat zie ik een beetje somber in.

Ja, want op zich werkt xsane uitstekend. Maar ja, de wereld er omheen
verandert en dan werkt het ineens niet meer. Wat dat betreft kun
je beter glazenwasser zijn want dat is over 25 jaar nog steeds
hetzelfde.

Even wat verder gegraven en er is ook nog een package "sane" en daar
zit xscanimage in en simplescan heet simple-scan onder Debian. Op zich
werken ze goed. Dan heb ik in ieder geval een vervanger voor xsane.
Voordeel van xscanimage is dat je van tevoren een window kunt maken
terwijl dat bij simplescan achteraf moet en je dus al de complete A4
hebt ingescand.

R.

--
richard lucassen