Re: krijg Wireguard niet aan de gang met IPv6

On Fri, Sep 17, 2021 at 06:50:24PM +0200, Gijs Hillenius wrote:

> Dank! die ene forwarding staat toch echt aan.
>
> Op IRC werd ik gewezen op een bug:
>
> https://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=993716

Package: bridge-utils
Titel: IPv6 network bridge fails after upgrading Buster to Bullseye

> ik ben er nog niet helemaal zeker van of dat is wat me hier overkomt.

Mijn inschatting is van niet.

In configuration van de client staat "ListenPort = 21841".
Er is geen reden voor de client om te luisteren.
Althans niet in de set-up die ik succesvol ingebruik heb.

De client configuratie regel
  Endpoint = 2a01:4f8:200:546b::9e15:1:51820
vind ik erg vreemd.  Mijn (te korte??) websearch leverde
geen voorbeeld op dat het zo zou kunnen werken.

Een websearch op "IPv6 port syntax"
( https://duckduckgo.com/?q=IPv6+port+syntax )
leert dat
  Endpoint = [2a01:4f8:200:546b::9e15:1]:51820
een grotere kans van slagen heeft.

Hoe er rekening mee dat na die twee veranderingen
het geheel nog niet compleet hoeft te zijn.
In dat geval a.u.b. de bijgewerkte versie van beide configuraties laten
zien, alleen de Private key verborgen, de Public keys wel laten zien. ook
de output van `sudo wg` van beide kanten. De `wg` output in zijn geheel
laten zien, want de private key wordt verborgen gehouden.
Plus wat tekst hoe het kapot gaat danwel wat er zou moeten werken
maar dat net niet doet.

https://1optic.io/