Re: Netwerk device probleem

On Sun, 29 Nov 2020 20:49:58 +0100
Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> wrote:

> Ik beheer een QNAP TS-219 NAS waarop backups terecht komen, dat is
> een ARM device.

Ik heb vorige week ook gesodemieter gehad met dat ding (er draait
Debian Buster op) maar dat was gerelateerd aan het feit dat ik teveel
geheugen gebruikte (backup met borgbackup op een encrypte USB disk,
dat is echt teveel gevraagd voor de 512MB). Sindsdien is het weer
rustig.

Ik heb wel continu

mv643xx_eth_port mv643xx_eth_port.0 eth0: failed to linearize skb with
tiny unaligned fragment

in dmesg, maar daar heb ik nog niet naar gekeken (geen last van). Je
kunt intern een 3V3 RS232-naar-USB converter aansluiten (op 115200
baud), dan kun je dat ding via een ander device in de gaten houden. Het
zijn 4 pennetjes op het modderbord.

Ik heb overigens WEL eenzelfde soort gedonder met een Raspberry Pi
Zero W. Die maakt het helemaal bont: alles werkt behalve ssh (soms)
dan lijkt het wel een MTU probleem, de sessie hangt, pingen werkt wel.
Het is geen MTU probleem. Gekke is dat diezelfde sshd op ipv6 als een
zonnetje werkt. En dat op meerdere boardjes.

R.

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/